søndag 21. november 2010

Nå er det en uke til advent...

Da er det blitt søndags kveld igjen, og en ny uke venter. Jeg har nedtelling nå, for til neste helg skal noe av julepynten tas frem - gleder meg som en unge! Har sluttet å bruke lilla til advent, for nå er det bare hvitt og rødt som teller…

Skal ha to fridager denne uka, så tirsdag er det shoppingdag på Steinkjer! Håper at de siste julegavene ligger i bilen på tur hjem og at juleantrekket er i boks.


I dag fikk jeg et nydelig hjerte til mamma. Det var bygave fra Trondheim! Elsker hjerter, så det kan aldri bli for mange av dem… Nå henger det fint i vinduet med lyset tent.



Var innom Ciro her om dagen, og da kunne jeg ikke la være å kjøpe et flott hvitt hjerte med en engel i midte. Nå henger det på skapet ved kjøkkendøra.

Helga har gått fort, så jeg må nok stå på denne uka for å få ferdig lys og såper til julemessa på lørdag. Har laget en del såper i helga, og de fleste er pakket inn. Nå mangler bare bånd og "stæsj" før de er ferdige!



I løpet av uka jeg sy adventkalenderposer. Hilde gav meg atter et tips, så nå skal det sys poser av kjøkkenhåndkle! Håper jeg finner noen med striper og noen med ruter. På Black design så jeg at de hadde flotte tall fra 1-24, så dit må jeg også en tur før 1.des. Bare kalenderen blir som i tankene mine, så skal jeg være fornøyd. Det var dette med symaskina da…



Skal jeg ha røde tall eller tall i sølv? Kjøkkenhåndleposer og sølvtall. Nei, ikke vet jeg! Noen som har andre gode forslag, så mottas det med takk!



I går kveld var det ny kveld med bygdas matlag. Vi fikk servert aspargessuppe, rakfisk og sviskekompott. Et helt vidunderlig måltid! Tror det blir en rakfiskkveld til før jul!



I dag har jeg tatt bilde av en lampe jeg liker godt. Den står og lyser i vinduet på stua. På veggen ved siden av henger et gammelt vindu med bilder fra vår fantastiske hentereise...

Handymannen og minstemann
Jeg ønsker alle en flott uke! Husk lue og votter, for ute er det kaldt! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!